#10: Internet – the End of Business as Usual

 

[This post looks back at the 1999 Cluetrain Manifesto – 95 theses about the impact of the Internet.

Link: http://www.cluetrain.com/book/95-theses.html]

De Cluetrain Manifesto is inmiddels een klassieker geworden. 95 stellingen illustreren een nieuwe visie op de wereld ten gevolge van internet.

” A powerful global conversation has begun. Through the Internet, people are discovering and inventing new ways to share relevant knowledge with blinding speed. As a direct result, markets are getting smarter—and getting smarter faster than most companies.”

Hoewel hier en daar nogal retorisch van taal blijven heel wat ideeën tot op vandaag standhouden. Meer nog, als je de mosterd zoek bij heel indrukmakende uitspraken over internet, begin dan hier.

Bedenking mbt verenigingen:

“66. As markets, as workers, both of us are sick to death of getting our information by remote control. Why do we need faceless annual reports and third-hand market research studies to introduce us to each other?”

Is dit in tegenspraak met mijn uitgangspunt (zie #0) dat verenigingen een belangrijke rol te vervullen hebben als aanbieder van autoritatieve content, gebaseerd op expertise van stafmedewerkers, gevoed door externe data (onderzoek, informatie van leden, van andere actoren) ?

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: