#TFOA 22: Off-topic – What’s in a Name ?

[This off-topic post is about the rather unfortunate choice of name for this project. Apparently, TFOA stands for Things Falling Off Aircraft]

Guillaume Van der Stighelen zal TFOA wel geen Heldenmerk vinden, en eerlijk gezegd ik heb er niet echt bij stil gestaan. Ik zocht iets kort en omdat het voor ‘reading/writing’ was, stoorde het me niet dat het nogal moeilijk bekt. Dat het bovendien een bestaand acronym is, ontdekte ik pas toen ik voor het eerst Google raadpleegde om te zien of die al langs de blog gepasseerd was.

Dingen die van vliegtuigen vallen, terwijl die in de lucht hangen – ik had er eigenlijk nog nooit aan gedacht dat dit zou kunnen, behalve het neerstorten op zich uiteraard.

En toch is er een overeenkomst met mijn onderzoek. Ik stel vast dat weinig verenigingsmanagers alsdusdanig aan verenigingsmanagement denken, als je hen over hun job aanspreekt. Verenigingen vliegen, of niet – dat er ook stukken af kunnen vallen, daar is niemand zich van bewust.

Leave a Reply

