#TFOA 34: Be the change you want to see in the World

[This post is about a yearly Belgian trendsreport on the internet. Internetexperts are invited by Bart De Waele from the Flemish webagency Netlash to make a contribution about how they see the internet evolving. Report on Issuu.com ]

Een mooiere titel voor het jaarlijkse trendrapport van Netlash zou ik niet kunnen verzinnen. Het was even wachten op mijn gedrukte Lulu.comversie – how I love the smell of a book in the morning – en dan ook nog eens de tijd vinden om de meer dan 80 pagina’s trends en voorspellingen door te nemen. Dat ik daarbij op bladzijde 75 even mijn eigen kleine bedenkingen mag strelen, is uiteraard meegenomen.

Hoewel het rapport op de eerste plaats over internet gaat (de belangrijkste trends zijn duidelijk mobiel, augmented reality en social media), heb ik hier en daar toch enkele ideeën aangestipt voor TFOA.

Zo wist Peter Desmyttere mijn aandacht te trekken met zijn trend 7.

“Offline wordt het nieuwe online. (…) De advertentie, beursaanwezigheid, direct mail campagne of spaarkaartactie: ze zal steeds dichter naar het internet toegroeien. Voor wie erin slaagt om op een creatieve manier offline en online te verenigen, breken gouden tijden aan.”

Met een knipoog naar Shirky’s Here comes everybody (dat op mijn leesplank ligt op dit moment), deelt Pascal Vanhecke dit inzicht:

“Barcamping: ook voor niet-nerds: georganiseerd verenigingsleven disintegreert verder, maar mensen komen meer dan ooit samen. Snel en last-minute opgezet. Ook in de professionele sfeer. In 2010 ga je naar vakconferenties, opgezet door een LinkedIn groep. Steeds meer commerciële initiatieven zijn tijdelijke samenwerkingsverbanden.”

Leave a Reply

