#TFOA 67: The 2010 Non Profit Social Media Benchmark study

De titel van deze blogpost is eveneens de titel van een interessant en goed onderbouwd onderzoek van M+R Strategic  Services over de groei en het gebruik van Social Media binnen de non-profit sector. Ik heb onderzoeksrapport met grote interesse doorgenomen. Het bleek in menig opzicht een interessant rapport te zijn. Bovenal  apprecieer ik het dat de onderzoekers met exact cijfermateriaal voor de dag komen. De onderzoeksresultaten kunnen een hulp zijn voor verenigingen die Twitter en Facebook op een verstandige manier willen inzetten.   Het onderstaande citaat met betrekking tot Facebook-fanpagina’s trok mijn aandacht:

“Make sure your content is engaging – That’s the first thing to look at if your fans aren’t responding at the same rates as other groups.(…)”

Dezelfde regel geldt voor het gebruik van Twitter. Het uitbouwen van een netwerk op Twitter is gebaseerd op de relevantie van de Tweets.

“… a primary driver of follower growth is the ability for followers to share or retweet , (…)  In our example we found a trend relating tweets to follower growth: more tweets lead to more retweets, which lead in turn to more follower growth. The more new followers you’ll gain.”

De voorwaarde hier voor is de volgende:

“Of course this assumes your tweets are worth reading! The organizations in this example have built solid followings, presumably because their content is engaging.”

Het rapport handelt overwegend over onderzoeksresultaten, maar besteed toch ook ruime aandacht aan de ( gratis) instrumenten die organisaties kunnen inzetten om de activiteiten op hun Twitter en Facebook-accounts in kaart te brengen. Als uitsmijter heb ik de volgende vraag met antwoord gekozen.

“How many posts are too many? The answer to this question will depend on your organization. As with email, fans will probably be forgiving of heavier posting during critical moments – such as when a key piece of legislation is on the move, or when there’s a mission-related emergency. Run a Pages report on a monthly basis, and look at the trends after periods of heavy posting to see the impact on your fan growth and churn rates.”

Lees het volledige rapport hier.

[Alexander Saron]

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: